zsofi.jpgA Word of Warcraft: Wrath of the Lich King éjszakai nyitópartira 2008 november 12-én került sor a Westendben lévő MédiaMarkt-ban és az alatta lévő szinten.
Ennek kapcsán kérdeztük a szervezők képviseletében Kolozsvári Zsófit (1.kép), a CD Projekt munkatársát.

Salome: Pontosan mi is ez a rendezvény? Honnan jött az ötlet?

KZS: A World of Warcraft a világ legnépszerűbb online játéka, és ennek második kiegészítője érkezett most a boltokba. Cégünk pedig, mint egyik forgalmazó, fontosnak tartotta, hogy az éjféli nyitás ezúttal ne csak öt-hat órányi fagyoskodás legyen egy bolt előtt, hanem egy rendezvénnyel megspékelt, fűtött helyen eltöltendő élmény… Az ötletek ezután persze már csőstül jöttek.

Salome: Bemutatnád a szervezőket? Kik vagytok, mivel foglakoztok?


KZS: Gyakorlatilag az egész CD Projekt részt vett a szervezésben. A munka oroszlánrésze a marketingesünkre, Szeder Andrásra hárult, de segédjeiként ott buzogtunk mi többiek is. Jómagam a cég lokalizációs koordinátora vagyok, azaz a számítógépes játékok honosításáért vagyok felelős.

Salome: Milyen programokkal készültetek?

aranyosi.jpgKZS: Igyekeztünk szélesre venni a palettát. Elhívtuk a Showder Klubból ismert Aranyosi Pétert (2.kép) egy kis standup-comedy-re, melynek keretein belül elmesélte ismerkedését a játékkal. Aztán volt vetélkedő, valamint készültünk egy kis meglepetéssel mi is, a cég négy tagja beöltözött a játékból ismert karaktereknek, és a Guitar Hero World Tour nevű játék segítségével fiktív rockbandaként (3.kép) előadtunk pár számot a nagyérdeműnek. De ami titeket talán leginkább érdekel: jelmezversenyt is szerveztünk a rajongóknak, méghozzá nagyon értékes főnyereménnyel: egy a játékból jól ismert kard, a Frostmourne replikájával.zenekar.jpg

Salome: Honnan jött a jelmezverseny ötlete?


KZS: Ez egyszerű: a játék fejlesztője, a Blizzard már rengeteg jelmezversenyt szervezett külföldön. Mi azt szerettük volna, ha kis hazánkban is megtelepszik ez a szokás.

Salome: Sokakat érdekel, miért lett ilyen szűkös a határidő, két hét alatt jelmezt készíteni nagyon nehéz feladat.

KZS: Valóban. Sajnos minden egyes ötletünket, lépésünket egyeztetni kellett a külföldi partnerrel, sokszor beleszóltak, lefújtak dolgokat, az utolsó pillanatig kérdéses volt a helyszín, így nem tudtuk meghirdetni időben. Igyekeztünk elhinteni a magvakat azért, hogy a rajongók számítsanak ilyesmire… de tény, hogy a konkrét meghirdetés későn került fel a megfelelő helyekre. Azért így is akadtak nagyon igényes jelmezek szerencsére.

Salome: A jelmezverseny beváltotta a hozzá fűzött reményeket?

KZS: Abszolút! Mind a résztvevőknek, mind a nézelődőknek, de még a zsűrinek is kellemes élmény volt szerintem.

Salome: Ki volt a személyes kedvenced?

fadruida.jpgKZS: A zsűri tagjaként elég nehéz dolgom volt… ugye több szempont szerint kellett pontoznunk a jelmezeket (globális látvány, részletgazdagság, ötlet, kivitelezés, világhűség), de nekem a Tree of Life, azaz a fává változott druida (4.kép) jelmeze tetszett a legjobban. Még táncolt is, ahogy a játékban! Nem hiába, hogy megkapta a CD Projekt különdíját.

Salome: Milyen visszajelzéseket kaptok a partiról?

KZS: Szerintem alapjában véve elégedettek voltak a rajongók. Lehetett kritizálni a kihangosítást, a picit elcsúszott programot, de a célunkat elértük. Élményt adtunk, az éjféli nyitás nagyon simán és zökkenőmentesen zajlott, előtte pedig nem kellett fagyoskodniuk a sorbanállásért.

Salome: Szerepelnek a terveitek között hasonló rendezvények a jövőben?

KZS: Terv nincs, mert ehhez azért olyan játék kell, amely elbír egy ilyen költségvetést. De kedvünk van hozzá… várjuk azt a kultjátékot, amit mi fogalmazhatunk.

Salome: Te hogyan értékeled, sikeres volt a rendezvény?

KZS: Persze. Smile Én nagyon élveztem, bár hihetetlenül kifárasztott mind a szervezés, mind a konkrét rendezvényen való szervezkedés. Szívesen részt vennék több ilyenben.